Опис дисциплін вільного вибору
для студентів груп КІ, МІ
Освітній ступень «бакалавр»
Алгоритми навчання в системах штучного інтелекту
Алгоритми навчання в системах штучного інтелекту – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення основних теоретичних положень навчання в системах штучного інтелекту та на формування практичних умінь застосування алгоритмів навчання та логічного програмування для створення інтелектуальних систем.
Мета курсу – формування знань основних положень і підходів до навчання в системах штучного інтелекту та вмінь будувати логічне виведення і реалізовувати на практиці базові алгоритми навчання для систем штучного інтелекту, сприяння розвитку у студентів абстрактно-логічного мислення.
Завдання курсу:
- формування у студентів базових теоретичних знань з основ теорії нейронних мереж та символьного навчання;
- опанування практичними вміннями із застосування алгоритмів навчання для створення систем розпізнавання образів, класифікації та інших систем з інтелектуальними функціями;
- засвоєння сутності логічного програмування;
- формування у студентів умінь створювати інтелектуальні системи засобами логічного програмування.
Математичні основи подання знань
Математичні основи подання знань – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення основних математичних положень, що використовуються для подання знань в системах штучного інтелекту, та формування практичних умінь розв’язувати задачі, пов’язані з логічним виведенням та аналізом міркувань.
Мета курсу – сформувати базові теоретичні знання та практичні уміння з математичних основ подання знань в системах штучного інтелекту, моделей подання знань та методів роботи з ними, сприяти розвитку у студентів абстрактно-логічного мислення.
Завдання курсу:
- формування у студентів знань про основні поняття математичних основ подання знань та методів роботи з ними;
- опанування студентами знаннями з побудови та розвитку формальної аксіоматичної теорії;
- формування у студентів навичок формалізації міркувань та умінь здійснювати логічний аналіз міркувань, знаходити гіпотези та наслідки з них;
- вміння розв’язувати логічні задачі;
- набуття студентами умінь застосовувати метод резолюцій;
- характеристика основних моделей подання знань.
Теорія подання знань і вивід в інтелектуальних системах
Теорія подання знань і вивід в інтелектуальних системах – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення основних математичних положень, що використовуються для подання знань в інтелектуальних системах, та формування практичних умінь застосовувати логічне програмування для створення інтелектуальних систем.
Мета курсу – сформувати базові теоретичні знання з математичних основ подання знань в інтелектуальних системах, практичні уміння створювати інтелектуальні системи засобами логічного програмування, сприяти розвитку у студентів абстрактно-логічного мислення.
Завдання курсу:
- формування у студентів навичок формалізації міркувань та умінь здійснювати логічний вивід;
- формування у студентів базових знань з основ теорії нейронних мереж та символьного навчання;
- набуття студентами умінь застосовувати метод резолюцій для аналізу міркувань;
- засвоєння студентами сутності логічного програмування;
- формування у студентів умінь створювати інтелектуальні системи засобами логічного програмування.
Апаратне та програмне забезпечення передачі даних
Апаратне та програмне забезпечення передачі даних – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення апаратних та програмних засобів роботи з комп’ютерними мережами, організації в єдине ціле різнорідної інформації, представленої в різних форматах і можливості забезпечити активний вплив людини на ці дані в реальному масштабі часу, а також про організацію доступу до розподілених даних
Мета курсу полягає в освоєнні студентами фундаментальних знань з основ програмного забезпечення мереж передачі даних і базових мережевих протоколів, а також у виробленні навичок застосування цих знань, формування теоретичних знань та практичних навичок із побудови, керування, модернізації, моніторингу та аналізу продуктивності, діагностики та розв`язання проблем сучасних засобів передачі даних, навчити студентів орієнтуватись в основних напрямках розвитку і проблематиці в галузі сучасних телекомунікацій.
Завдання курсу:
- формування у студентів знань про методи і способи побудови комп’ютерних мереж, сучасні мережеві технології, структури мережевих пакетів і методи їх обробки, базові алгоритми передачі даних, клієнтські програми прикладного рівня Інтернету;
- опанування студентами методами і технологіями розробки мережевих алгоритмів, методами роботи в різних мережевих середовищах, методами пошуку та збору інформації в Інтернеті, навичками адміністрування комп’ютерних мереж;
- володіння проблемно-задачною формою подання математичних і природничо-наукових знань;
- вміння реалізовувати мережеві алгоритми на мові програмування високого рівня, підключати їх до комп’ютерних мереж, працювати з мережевими прикладними програмами, здійснювати пошук інформації в Інтернеті;
- вміння швидко знаходити, аналізувати і грамотно контекстно обробляти науково-технічну, природничо-наукову і загальнонаукову інформацію, приводячи її до проблемно-задачної форми;
- вміння побачити прикладний аспект у вирішенні наукового завдання, грамотно представити й інтерпретувати результат.
Генетичні алгоритми
Генетичні алгоритми – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методи розв’язання оптимізаційних задач засобами комп’ютерного моделювання на основі механізмів еволюційної адаптації.
Мета курсу – розгляд алгоритмів пошукової оптимізації, заснованих на математичному моделюванні біологічних механізмів еволюції в живій природі за допомогою принципів популяційної генетики, які дозволяють знаходити оптимальні або близькі до них (субоптимальні) рішення.
Завдання курсу:
- формування у студентів уявлень про механізми еволюційної адаптації;
- ознайомлення з методами розв’язання оптимізаційних задач засобами комп’ютерного моделювання на основі механізмів еволюційної адаптації;
- отримання практичних навичок пошуку рішень при розв’язанні прикладних екстремальних комбінаторних задач переборного типу.
Геоінформаційні системи
Геоінформаційні системи – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія аналізу та моделювання географічних даних та об’єктів на основі ГІС-парадигми.
Мета курсу – розгляд методології аналізу та моделювання географічних даних та об’єктів на базі географічної інформаційної системи MapInfo, призначеної для збору, зберігання, відображення, редагування та аналізу просторових даних.
Завдання курсу:
- ознайомлення з загальними характеристиками ГІС;
- ознайомлення з ГІС-парадигмою;
- ознайомлення з комп’ютерними моделями географічних об’єктів;
- ознайомлення з основними етапами ГІС-аналізу;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями для побудови інтелектуальних систем.
Динамічне програмування та елементи теорії ігор
Динамічне програмування та елементи теорії ігор – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення методу оптимізації «динамічне програмування» та антагоністичних Нім-подібних ігор двох осіб.
Мета курсу – з’ясування теоретичних засад та вивчення принципу Беллмана та інших умов застосовності та доцільності використання метода оптимізації «динамічне програмування», а також умов застосовності функції та теореми Шпрага-Гранді.
Завдання курсу:
- засвоєння студентами умов застосовності та доцільності використання метода оптимізації «динамічне програмування»;
- ознайомлення зі стандартними типами рівнянь динамічного програмування;
- засвоєння студентами понять виграшних та програшних позицій;
- засвоєння студентами функції та теореми Шпрага-Гранді;
- ознайомлення з прикладами ігор, знаходження виграшних позицій у яких зводиться до використання теореми Шпрага-Гранді.
Електротехніка та електроніка
Електротехніка та електроніка – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є основні поняття і закони теорії електричних і магнітних кіл, методи аналізу лінійних та нелінійних ланцюгів в перехідному і усталеному режимах, принцип дії і характеристики електротехнічних пристроїв, а також компонентів та вузлів електронної апаратури, методи їх розрахунку.
Мета курсу – оволодіти та набути студентами знань по побудові, розрахунку та застосуванню електричних кіл постійного, змінного та імпульсного струмів, по вибору та застосуванню трансформаторів і електричних машин, по параметрам, розрахунку та застосування дискретних активних та пасивних електронних приладів, по застосуванню інтегральних аналогових та цифрових пристроїв.
Завдання курсу:
- вивчення й дослідження основних питань побудови, аналізу та розробки електричних схем;
- засвоєння конструкцію сучасних електронних приладів їх структурну та схемотехнічна будова;
- вироблення у студентів навиків виконувати розрахунки складних електричних кіл;
- набуття навиків з використання електровимірювальної апаратури;
- засвоєння принципів дії напівпровідникових приладів і принципів дії перетворювальної техніки на їх базі;
- вивчення елементної бази аналогової і цифрової електроніки;
- проведення розрахунків найпростіших підсилювачів, генераторів, стабілізаторів і перетворювачів електричних сигналів.
Етнологія
Етнологія – навчальна дисципліна, яка досліджує етнічні процеси, особливості культури і побуту етнічних смілостей.
Мета курсу – сформувати у студентів уявлення про особливості духовної і матеріальної культури українського народу та інших народів, що проживають в Україні.
Завдання курсу:
- засвоїти основні методи безпосереднього спостереження і польових досліджень;
- визначення актуальних проблем розвитку української етнології;
- знання про межі етнічної території та етнічні спільності в України;
- вивчення концепцій етногенезу українців, засновані на теорії автохтонності;
- опанування знаннями про господарсько-культурні типи, історико-етнографічне районування України.
Інформаційні технології в сучасній економіці
Інформаційні технології в сучасній економіці – сукупність процесів збирання, передачі, обробки, використання і зберігання економічної інформації, розробка й ефективне застосування сучасних інформаційних систем і технологій для розв’язання різних класів економічних і управлінських завдань.
Мета курсу – формування у студентів системи теоретичних і практичних знань щодо використання інформаційних технологій в сучасних економічних системах.
Завдання курсу:
- ознайомлення із сучасними підходами до впровадження інформаційних технологій на різних рівнях національної економіки;
- формування у студентів компетенцій з управління інформаційними ресурсами підприємств;
- набуття навичок організації інформаційних потоків з управління бізнес-діяльністю;
- оволодіння практичними навичками роботи в програмних середовищах, призначених для автоматизації економічних процесів.
Інформаційні системи управління
Інформаційні системи управління – сукупність інформації, фахівців, інтегрованих моделей та методів, програмних і технічних засобів, призначених для її обробки, а також вироблення управлінських рішень.
Мета курсу є формування теоретичних знань стосовно інформаційного забезпечення управлінської діяльності та набуття практичних навичок використання інформаційних систем в управлінні підприємствами та організаціями.
Завдання курсу
- ознайомлення з особливостями підприємства як об’єкта автоматизації та стандартами, покладеними в основу побудови автоматизованих інформаційних систем управління”
- ознайомлення з принципами побудови, структурою та функціями управлінських інформаційних систем”;
- оволодіння основними положеннями стратегічного розвитку підприємства, основами стандартів стратегічного управління, спрямованого на поліпшення бізнес-процесів;
- набуття навичок визначення показників, що характеризують розвиток системи управління підприємством;
- оволодіння основними підходами до оцінювання ефективності бізнес-моделей.
Інформаційний моніторинг та методи прогнозування
Інформаційний моніторинг та методи прогнозування – це процес безперевного слідкування за появою нових відомостей про стан визначеного об’єкта відповідно до заданих інформаційних індикаторів з метою прогнозування майбутнього стану на основі сучасних методологій.
Мета курсу – здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань організації моніторингу об’єкті в різної природи, вибору й використання методів прогнозування стану об’єктів.
Завдання курсу:
- ознайомлення з сутністю інформаційного моніторингу, методами його організації;
- розкриття сутності передбачення, його схожості та відмінності від планування;
- ознайомлення з видами прогнозів, основними методами прогнозування;
- ознайомлення з інформаційним забезпеченням прогнозування;
- набуття практичних навичок побудови прогнозів майбутнього стану об’єктів і систем різної природи.
Комп’ютерна графіка
Комп’ютерна графіка – навчальна дисципліна, яка вивчає методи цифрового синтезу і обробки візуального контенту. Її основне призначення – візуальна побудова зображення графічного об’єкта по його опису і збереження зображень в інші формати.
Мета курсу – сформувати у студентів знання та вміння, необхідні для свідомого й компетентного застосування в програмуванні алгоритмів побудови та обробки комп’ютерних зображень.
Завдання курсу:
- освоєння студентами основних методів застосування складних структур, за допомогою яких подаються графічні об’єкти;
- освоєння студентами основних методів алгоритмізації подання зображень та їх перетворень;
- розгляд та вивчення основних існуючих алгоритмів роботи із графічними зображеннями.
Комп’ютерна електроніка
Комп’ютерна електроніка – навчальна дисципліна орієнтована на вивчення технологій і методів проектування та створення вузлів, блоків і компонентів робототехніки за допомогою вбудованих систем передачі, зберігання, обробки і видачі інформації;
Мета курсу вивчення сучасних технологій проектування та створення вузлів, блоків і компонентів робототехніки за допомогою вбудованих систем.
Завдання курсу:
- опанування знань про сучасні вбудовані системи Arduino, Raspberry Pi, Orange Pi, STM32 і тд;
- проектування та розробка мобільних роботів за допомогою вбудованих систем;
- проектування та розробка електронних систем за допомогою вбудованих систем;
- проектування та розробка елементів і функціональних модулів автоматизації за допомогою вбудованих систем;
- розробка ПЗ для вбудованих систем.
Математичні методи дослідження операцій
Предметом математичних методів дослідження операцій є застосування понять теорії дослідження операцій та оптимізації для побудови моделей на знаходження екстремумів функції при наявності обмежень.
Мета курсу – вивчення в систематизованій формі та активне засвоєння студентами основ теорії і методів розв’язування, аналізу та використання задач на знаходження екстремуму цільової функції на множині допустимих варіантів у широкому спектрі технічних, виробничих, економічних, соціальних та інших проблем, які виникають у процесі діяльності людини на всіх рівнях ієрархії управління виробничими, технічними та соціально-економічними процесами.
Завдання:
- подання у систематизованій формі теоретичні відомості про методи дослідження операцій, формування практичних навичок їх застосування до розв’язування реальних виробничих, економічних, технічних і управлінських задач;
- підвищення рівня математичної і професійної підготовки майбутніх програмістів за рахунок сучасних досягнень у галузі прикладної математики, зокрема математичного програмування;
- поглиблення знань з питань, які стосуються коректності постановки задач, математичного моделювання і обчислювального експерименту, дослідження ефективності чисельних методів розв’язування математичних задач за допомогою комп’ютерної техніки, аналізу та інтерпретації отриманих результатів.
Математичні методи оптимізації
Предметом математичних методів оптимізації є застосування понять теорії оптимізації для знаходження екстремумів функції.
Мета курсу – вивчення в систематизованій формі та активне засвоєння студентами основ теорії і методів розв’язування, аналізу та використання задач на знаходження екстремуму цільової функції на множині допустимих варіантів у широкому спектрі технічних, виробничих, економічних, соціальних та інших проблем, які виникають у процесі діяльності людини на всіх рівнях ієрархії управління виробничими, технічними та соціально-економічними процесами.
Завдання:
- подати у систематизованій формі теоретичні відомості про методи дослідження операцій, сформувати практичні навички їх застосування до розв’язування реальних виробничих, економічних, технічних і управлінських задач;
- підвищити рівень математичної і професійної підготовки майбутніх програмістів за рахунок сучасних досягнень у галузі прикладної математики, зокрема математичного програмування;
- поглибити знання з питань, які стосуються коректності постановки задачі, математичного моделювання і обчислювального експерименту, дослідження ефективності чисельних методів розв’язування математичних задач за допомогою комп’ютерної техніки, аналізу та інтерпретації отриманих результатів.
Мови та технології програмування штучного інтелекту
Мови та технології програмування штучного інтелекту – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія побудови інтелектуальних систем на високорівневій мові програмування Python з використанням технологій ООП та візуального програмування.
Мета курсу – розгляд методології побудови інтелектуальних систем, а також інтелектуальних методів обробки інформації мовою Python.
Завдання курсу:
- ознайомлення з основними програмними бібліотеками мови Python для обробки і аналізу даних;
- ознайомлення з технологіями ООП та візуального програмування на мові Python;
- вивчення базових підходів до проектування та розробки інтелектуальних програмних модулів;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями для побудови інтелектуальних систем.
Методи оптимізації та дослідження операцій
Предметом методів оптимізації та дослідження операцій є застосування понять теорії оптимізації та дослідження операцій для побудови моделей на знаходження екстремумів функції при наявності обмежень.
Мета курсу – вивчення в систематизованій формі та активне засвоєння студентами основ теорії і методів розв’язування, аналізу та використання задач на знаходження екстремуму цільової функції на множині допустимих варіантів у широкому спектрі технічних, виробничих, економічних, соціальних та інших проблем, які виникають у процесі діяльності людини на всіх рівнях ієрархії управління виробничими, технічними та соціально-економічними процесами.
Завдання:
- подання у систематизованій формі теоретичні відомості про методи дослідження операцій, формування практичних навичок їх застосування до розв’язування реальних виробничих, економічних, технічних і управлінських задач;
- підвищення рівня математичної і професійної підготовки майбутніх програмістів за рахунок сучасних досягнень у галузі прикладної математики, зокрема математичного програмування;
- поглиблення знань з питань, які стосуються коректності постановки задач, математичного моделювання і обчислювального експерименту, дослідження ефективності чисельних методів розв’язування математичних задач за допомогою комп’ютерної техніки, аналізу та інтерпретації отриманих результатів.
Методи прогнозування
Методи прогнозування – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологічні основи прогнозування соціально-економічних та екологічних процесів.
Мета курсу: здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань вибору та застосування математичних методів для прогнозування стану об’єктів.
Завдання курсу:
- ознайомлення з поняттям, цілями та завданням прогнозування, етапами та принципами створення прогнозів;
- розкриття сутності передбачення, його схожості та відмінності від планування;
- характеристика видів та призначення прогнозів, їх методів та параметів;
- ознайомлення з інформаційним забезпеченням прогнозування;
- з’ясування сутності методів екстраполяції, експоненційного згладжування, згладжування усередненням і сезонного прогнозування;
- опанування знань про методи оцінки прогнозів.
Моделі подання знань
Моделі подання знань – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення основних теоретичних положень подання знань в системах штучного інтелекту та на формування практичних умінь розв’язувати задачі, пов’язані з логічним виведенням та аналізом міркувань.
Мета курсу – з’ясування теоретичних засад з основних моделей подання знань в системах штучного інтелекту, формування практичних умінь формалізувати міркування та логічно їх аналізувати, сприяння розвитку у студентів абстрактно-логічного мислення.
Завдання курсу:
- характеристика основних моделей подання знань;
- набуття студентами умінь реалізовувати логічну та інші моделі подання знань та застосовувати машину виведення при розв’язуванні практичних задач;
- ознайомлення студентів з етапами побудови та розвитку формальної аксіоматичної теорії;
- формування у студентів навичок формалізації міркувань та умінь здійснювати логічний аналіз міркувань, знаходити гіпотези та наслідки з них;
- набуття студентами умінь застосовувати метод резолюцій.
Моделювання соціально-економічних процесів
Моделювання соціально-економічних процесів – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є соціально-економічні процеси та засоби розробки їх моделей.
Мета курсу – забезпечити умови для оволодіння студентами теоретичних знань про технології та засоби моделювання соціально-економічних та екологічних процесів, зокрема в реальних умовах, а також придбання практичних навичок моделювання та аналізу соціально-економічних та екологічних процесів за допомогою сучасних програмних інструментів.
Завдання курсу:
- ознайомлення з теоретичними основами моделювання соціально-економічних та екологічних процесів;
- розкриття сутності методів побудови та використання моделей для прогнозування і оптимізації реальних соціально-економічних та екологічних процесів;
- ознайомлення зі стандартами IDEF моделювання соціально-економічних та екологічних процесів;
- розвиток практичних навичок моделювання та аналізу соціально-економічних та екологічних процесів організації.
Моделювання систем
Моделювання систем – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення методів та засобів дослідження та проектування складних організаційно-технічних систем та формування практичних навичок використання інструментарію підтримки прийняття рішень, обчислювальних засобів для вирішення практичних системних задач.
Мета курсу – сформувати базові теоретичні знання та практичні уміння з розробки імітаційних, імовірнісних та індуктивних моделей складних організаційно-технічних систем, їх реалізації в розроблених інформаційних та інтелектуальних системах.
Завдання курсу:
- формування у студентів знань про моделі систем масового обслуговування;
- опанування студентами знаннями з імовірнісного моделювання;
- опанування студентами знаннями з імітаційного моделювання;
- опанування студентами знаннями з індуктивного моделювання;
- набуття навичок розробки імітаційних, імовірнісних та індуктивних моделей виробничих та компютерних систем;
- набуття навичок застосування методів проектування програмного забезпечення процесів моделювання складних систем;
- набуття навичок планування та проведення експериментів з моделями;
- оволодіння методикою обробки, інтерпретації та використання результатів результатів моделювання в процесі професійної діяльності;
- набуття студентами умінь створювати та досліджувати математичні та програмні моделі обчислювальних та інформаційних процесів, пов’язаних з функціонуванням об’єктів професійної діяльності;
- вміння аналізувати та вибирати обчислювальні методи розвязання задач проектування ІС за критеріями стійкості, складності тощо;
Моделювання та прогнозування стану довкілля
Моделювання та прогнозування стану довкілля – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення технології моделювання об’єктів навколишнього середовища в процесі моніторингу довкілля.
Мета курсу – сформувати необхідні теоретичні знання та професійні компетенції з вибору та застосування оптимальних методів моделювання та прогнозування об’єктів довкілля, визначення стану довкілля, практичного застосування отриманих навичок при організації та проведенні моніторингу стану навколишнього середовища .
Завдання курсу:
- усвідомлення студентами понять формальних та неформальних етапів системного аналізу;
- опанування студентами знаннями про особливості побудови статистичних і блокових моделей екосистем;
- опанування студентами знаннями про види екологічних прогнозів та вибір методу прогнозування в залежності від специфіки об’єкта прогнозування і мети;
- формування у студентів знань про алгоритми проведення системного аналізу об’єктів та процесів дослідження;
- ознайомлення із законами функціонування та розвитку систем;
- оволодіння практичними уміннями застосування методів проектування технічних систем;
- оволодіння технологіями проектування систем обробки інформації;
- вміння використовувати методи моделювання в системах обробки інформації;
- набуття навичок морфологічного, функціонального та інформаційного опису складних систем;
- вміння застосувати технології системного аналізу при вдосконаленні існуючих та створенні нових систем обробки інформації.
Моніторинг та методи контролю довкілля
Моніторинг та методи контролю довкілля – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методи та засоби спостереження та контролю стану об’єктів довкілля.
Мета курсу: здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань моніторингу стану об’єктів довкілля та методів контролю їх якості.
Завдання курсу:
- ознайомлення з поняттям моніторингу довкілля, його предметом, об’єктами, суб’єктами, завданням;
- розкриття сутності класифікації моніторингу довкілля за методами спостереження, масштабами досліджень, за характером узагальнення інформації;
- характеристика методів отримання первинної і вторинної інформації в процесі моніторингу довкілля;
- ознайомлення зі структурою та функціями державної системи моніторингу довкілля;
- опанування знань про види, призначення та принципи функціонування інформаційно-вимірювальних систем;
- з’ясування сутності вольтамперометрії та кулонометрії, хроматографії, атомно-абсорбційної спектрофотометрії.
Моніторинг та методи прогнозування систем
Моніторинг та методи прогнозування систем – постійне спостереження за станом систем різної природи з метою виявлення актуальних тенденцій їхнього розвитку, прогнозування майбутнього стану та вироблення управлінських рішень з метою запобігання виникненню або мінімізації руйнівних явищ та процесів.
Мета курсу – здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань організації моніторингу стану систем різної природи, застосування методів прогнозування їхнього розвитку з метою вибору оптимальних сценаріїв та уникнення критичних ситуацій.
Завдання курсу:
- ознайомлення з сутністю, сучасними методами і технологіями моніторингу;
- ознайомлення зі способами визначення інформативних ознак та формами представлення результатів моніторингу;
- ознайомлення з видами прогнозів, основними методами прогнозування;
- набуття практичних навичок застосування методів прогнозування для систем різної природи;
- опанування знань про методи оцінки й інтерпретації прогнозів.
Нейронні мережі
Нейронні мережі – навчальна дисципліна, яка розглядає методи побудови нейронних мереж та принципи їх практичного використання.
Мета курсу – формування у студентів знань, вмінь та навичок, необхідних для роботи з технологіями автоматизованого інтелектуального аналізу даних та вивчення основних тенденцій розробки та застосування нейронних мереж.
Завдання:
- розгляд теоретичних і практичних аспектів теорії нейронних мереж;
- опанування принципами навчання нейронних мереж та їх практичного використання.
Опуклий аналіз
Предметом опуклого аналізу є застосування понять опуклого аналізу в інших галузях науки. Фундаментальні поняття опуклих множини та функції.
Мета курсу – вивчення в систематизованій формі та активне засвоєння студентами основ теорії і методів розв’язування, аналізу та використання задач опуклого аналізу у широкому спектрі технічних, виробничих, економічних, соціальних та інших проблем, які виникають у процесі діяльності людини на всіх рівнях ієрархії управління виробничими, технічними та соціально-економічними процесами.
Завдання:
- подання у систематизованій формі теоретичних відомостей про методи опуклого аналізу;
- сформування практичних навичок їх застосування до розв’язування реальних виробничих, економічних, технічних і управлінських задач;
- підвищення рівня математичної і професійної підготовки майбутніх програмістів за рахунок сучасних досягнень у галузі функціонального аналізу.
Організація ІТ-бізнесу
Організація ІТ-бізнесу – це навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення законів і принципів розвитку інформаційного бізнесу, управлінських рішень щодо організації та економіки компанії IT-індустрії.
Мета курсу – формування у студентів системи компетентностей, які необхідні для організації діяльності компанії IT-індустрії, управління економікою підприємств даної галузі, формування та постановки технічного завдання,визначення стратегії і тактики кадрового та фінансового забезпечення консультаційних послуг компаній ІТ-індустрії.
Завдання курсу:
- засвоєння знань щодо теоретико-методичних засад організації підприємництва та його особливостями в інформаційній сфері економіки;
- засвоєння знань щодо основних принципів обґрунтування результатів аналізу бізнес-процесів на підприємстві та проведення інформаційної діяльності на підприємстві;
- опанування практичних навичок обґрунтування доцільності створення тієї чи іншої організаційної форми інформаційного бізнесу;
- опанування практичних навичок застосування програмних продуктів, визначення вартості консультаційних послуг;
- отримання практичних навичок щодо оцінки ефективності діяльності компанії IT-індустрії.
Основи паралельних обчислень
Основи паралельних обчислень – навчальна дисципліна, яка розглядає обчислювальні системи з розподіленою пам’яттю, в яких процесори функціонують незалежно один від одного. Для організації паралельних обчислень в таких умовах необхідно мати можливість розподіляти обчислювальне навантаження та організувати інформаційну взаємодію (передачу даних) між процесорами.
Мета курсу – опанувати стандарт МРІ, який забезпечує інтерфейс передачі даних. МРІ – це стандарт, якому повинні задовольняти засоби організації передачі повідомлень. Далі, МРІ – це програмні засоби, які забезпечують можливості передачі повідомлень і при цьому відповідають всі вимогам стандарту МРІ. Так, за стандартом ці програмні засоби повинні бути організовані у вигляді бібліотек програмних функцій (бібліотека МРІ) і повинні бути доступними для найбільш використовуваних алгоритмічних мов С та Fortran. Подібну “двоїстість” МРІ слід враховувати при використанні термінології.
Завдання курсу:
- засвоїти основи передачі повідомлень;
- опанувати та засвоїти парні та колективні передачі повідомлень;
- засвоїти основний набір функцій МРІ;
- навчитись визначати кількість та ранг процесу.
Основи управління ризиками
Основи управління ризиками – навчальна дисципліна , орієнтована на вивчення основ якісного і кількісного аналізу та управління ризиками, вміння прогнозувати та передбачати можливі ризики в невизначених умовах.
Мета курсу – здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань аналізу, моделювання та управління ризиками під час роботи в умовах невизначеності (неповної інформації) для здійснення раціонального вибору з множинних можливих, альтернативних варіантів і здатності йти на ризик у розумних (допустимих) межах.
Завдання курсу:
- засвоєння студентами основних принципів здійснення аналізу ризику
- з’ясування основних принципів моделювання ризику;
- засвоїти основні критерії прийняття рішень в умовах ризику;
- опанування знань про методи врахування та управління ризиками;
- вироблення у студентів навиків самостійно здійснювати якісний аналіз, ідентифікацію ризику й проводити відповідні обчислення та програмні комплекси;
- навчити студентів контролювати, моделювати й враховувати ризик та керувати ним, застосовуючи відповідні метод.
Паралельні обчислювальні процеси
Вся історія розвитку високопродуктивних обчислювальних систем – це історія реалізації ідей паралельної обробки на тому або іншому етапі розвитку комп’ютерних технологій, природно, у поєднанні зі збільшенням частоти роботи електронних схем.
Мета курсу – викладання дисципліни є вивчення принципів побудови паралельних та розподіденних програмних додатків для різних систем, а також придбання практичних навичків щодо створення, тестування та експлуатації параллельного програмного продукту з використанням сучасних пакетів та стандартів паралельного програмування.
Завдання курсу:
- засвоїти принципи паралельних обчислень;
- вивчити та практично закріпити застосування семафорів та семафорних примітивів;
- засвоїти та практично закріпити використання моніторів;
- опанувати використання операторів мови JAVA з вбудованими моніторними примітивами.
Програмування інтернет
Програмування інтернет – навчальна дисципліна, яка розглядає різноманітні підходи до побудови Інтернет-додатків різноманітного призначення.
Мета курсу – формування високого рівня володіння сучасними Web-технологіями, набуття практичних навичок роботи при створенні Інтернет-додатків.
Завданнями курсу:
- засвоєння необхідних знань з основ Web-програмування;
- формування практичних навичок щодо розробки якісних Інтернет-додатків.
Проектування інформаційних систем
Проектування інформаційних систем – це навчальна дисципліна, що вивчає теоретичні та практичні основи сучасних технологій аналізу, проектування і розробки інформаційних систем (ІС), в яких поєднуються різні технології і інструментарій для здобуття практичних навиків їх реалізації.
Мета курсу – забезпечення базової профілюючої підготовки за фахом, формування теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для використання системного підходу, його принципів та методів у дослідженні та проектуванні інформаційних систем, формування навичок використання інструментарію для аналізу, проектування і розробки ІС.
Завдання курсу:
- ознайомити студентів з сучасними технологіями проектування: технологія RAD, уніфікований процес Rational, екстремальне програмування (ХР-процес), технологія SKRUM;
- оволодіння студентами базовими класифікаційними схемами технології проектування, основними методами і інструментами, що забезпечують високу якість процесу аналізу, проектування і розробки складних ІС;
- виробити у студентів вміння використовувати сучасні інструментальні засоби проектування ІС, прийоми реалізації всіх фаз життєвого циклу програмного продукту;
- проектувати та розробляти ІС на основі сучасних технологій проектування з використанням мови UML;
- якісно створювати ПП за рахунок засобів автоматичного контролю (насамперед, контролю проекту);
- вміти за короткий час створити прототип майбутньої системи, що дозволяє на ранніх етапах оцінити очікуваний проект.
Розподілені бази даних в системах еколого-економічного моніторингу
Розподілені бази даних в системах еколого-економічного моніторингу – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення технології створення розподілених баз даних та засоби розподіленої обробки даних.
Мета курсу – сформувати необхідні теоретичні знання та професійні компетенції з вибору та застосування технології проектування розподілених баз даних, створення засобів обробки розподілених даних та практичного застосування отриманих навичок при організації та проведенні моніторингу стану навколишнього середовища .
Завдання курсу:
- усвідомлення студентами понять розподілені системи баз даних, засоби розподіленої обробки даних, паралельні системи баз даних;
- опанування студентами знаннями про принципи створення розподілених баз даних;
- опанування студентами знаннями про архітектуру програмно-технічних засобів розподілених систем керування розподілених баз даних, її властивості та різновиди;
- формування у студентів знань про розподілене зберігання даних, фрагментацію, реплікацію та обробку розподілених транзакцій;
- ознайомлення з особливостями застосування розподілених баз даних в екології та економіці;
- ознайомлення з MySQL, PostgreSQL, СУБД Oracle, Microsoft SQL Server;
- оволодіння студентами знань з технології OLAP;
- оволодіння практичними уміннями створення розподіленої бази даних моніторингу об’єкту довкілля;
- оволодіння технологіями проектування систем обробки розподілених даних;
- набуття навичок створення об’єктів розподіленої бази даних;
- вміння використовувати мову SQL для маніпулювання даними;
- набуття навичок з управління виконання сценаріїв при роботі з розподіленою базою даних.
Розробка корпоративних інформаційних систем
Розробка корпоративних інформаційних систем – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є вивчення принципів розподіленої обробки даних та сучасних програмних засобів для її проектування та реалізації.
Мета курсу – розгляд основних характеристик, властивостей і принципів використання сучасних корпоративних інформаційних систем для розподіленої обробки даних.
Завдання курсу:
- вивчення сучасних корпоративних інформаційних систем, їх характеристик, властивостей, принципів проектування та використання;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними платформами для розробки корпоративних інформаційних систем і реалізації хмарних обчислень.
Розробка інтелектуальних систем
Розробка інтелектуальних систем – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є ознайомлення з сучасним програмним забезпеченням та інструментальними засобами розробки інтелектуальних систем.
Мета курсу – розгляд засобів розробки інтелектуальних систем в сучасному інформаційному суспільстві.
Завдання курсу:
- вивчення базових підходів до розробки інтелектуальних систем;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасним програмним забезпеченням та інструментальними засобами розробки інтелектуальних систем.
Розподілені системи
Мета курсу – вивчення студентами принципів побудови паралельних та розподіденних програмних додатків для різноманітних комп’ютерних систем, а також придбання практичних навичків щодо створення, тестування та експлуатації параллельного програмного продукту з використанням сучасних пакетів та стандартів паралельного програмування.
Завдання курсу:
- ознайомлення студентів з основними парадигмами паралельного програмування;
- придбання практичних навичок використання пакетів паралельного програмування;
- підготовка до виконання дипломних проектів та кваліфікаційних робіт, тематика яки пов’язана з дослідженням та проектуванням паралельних алгоритмів прикладних задач.
- вивчення стандартів паралельного програмування (таких як MPI та OpenMP) та їх реалізацій;
- вивчення організації структур розподілених систем;
Розробка мобільних додатків
Розробка мобільних додатків – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення основних принципів розробки під мобільні пристрої та формування практичних навичок по розробці таких додатків.
Мета курсу – сформувати базові теоретичні знання та практичні уміння з розробки мобільних додатків під різні платформи (Android, IOS), сприяти професійному розвитку студентів та забезпечення їх конкурентоспроможності на ринку праці.
Завдання курсу:
- формування у студентів знань про існуючі підходи до мобільної розробки;
- ознайомлення з існуючими SDK;
- ознайомлення з особливостями розробки під мобільні пристрої;
- ознайомлення з особливостями інтерфейсу користувача;
- отримання практичних навичок з розробки мобільних додатків.
Системний аналіз
Системний аналіз – це навчальна дисципліна, що вивчає принципи, методи та засоби дослідження складних об’єктів за допомогою представлення їх як систем та аналізу цих систем.
Мета курсу – забезпечення базової профілюючої підготовки за фахом, формування теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для використання системного підходу, його принципів та методів у дослідженні та проектуванні складних організаційно-технічних систем, формування навичок використання інструментарію підтримки прийняття рішень, обчислювальних засобів для вирішення практичних системних задач
Завдання курсу:
- оволодіння студентами теоретичними положеннями та практичними навичками з основ теорії систем та системного аналізу складних організаційно-технічних систем;
- знання теоретичних і практичних основ методології системного аналізу для дослідження складних міждисциплінарних проблем різної природи, методів формалізації системних завдань, що мають суперечливі цілі, невизначеності та ризики; здатність розв’язувати практичні науково-технічні та соціально-економічні завдання міждисциплінарного характеру;
- з’ясування методів вирішення соціальних, інструментальних, загальнонаукових і професійних завдань;
- засвоєння методів проведення аналізу і синтезу науково-технічної, природничо-наукової та загальнонаукової інформації;
- вироблення у студентів навиків аналізувати організаційне оточення, існуючі системи, синтезувати вимоги до системи;
- оволодіти вмінням аналізувати та вибирати обчислювальні методи розв’язування задач проектування ІС за критеріями мінімізації обчислювальних витрат, стійкості, складності, тощо;
- застосовувати методологію системного аналізу в процесі вирішення науково-технічних та соціально-економічних завдань і розроблення інформаційних систем та технологій;
- виробити здатність до генерації нових ідей і варіантів розв’язання задач, до комбінування та експериментування, до оригінальності, конструктивності, економічності та простих рішень;
- вміти обробляти отримані результати, аналізувати, осмислювати та подавати їх, обґрунтовувати запропоновані рішення на сучасному науково-технічному рівні.
Спеціалізовані експертні системи
Спеціалізовані експертні системи – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія проектування спеціалізованих експертних систем та методи і засоби роботи зі знаннями.
Мета курсу – вивчення базових моделей представлення знань та принципів роботи зі знаннями, а також засобів проектування знання-орієнтовних систем, направлених на вироблення основних стратегій прийняття рішень.
Завдання курсу:
- вивчення базових моделей представлення знань та принципів роботи зі знаннями;
- вивчення методології проектування спеціалізованих експертних систем;
- ознайомлення з оболонками для створення спеціалізованих експертних систем.
Сучасні технології розробки WEB-додатків
Технології створення WEB-додатків – навчальна дисципліна, в якій розглядаються технології розробки веб-додатків, тобто послідовності дій, які необхідно виконати, використовуючи певні засоби для того, щоб створити прикладну програму.
Мета курсу – формування теоретичних знань і практичних засад у галузі проектування та експлуатації веб-додатків з використанням технологій сторони серверу.
Завдання курсу:
- знайомство студента з технологіями застосування мов розмітки і мов опису зовнішнього вигляду документа CSS в клієнтських додатках;
- ознайомлення з технологіями застосування мов веб-програмування в клієнтських додатках;
- ознайомлення з технологіями застосування Node.JS в серверних додатках;
- освоєння та застосування засобів розробки веб-додатків;
- вміння застосування сучасних Web-технологій для створення веб-додатків.
Управління організаційними системами
Управління організаційними системами – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є види, методи та засоби управління організаційними системами.
Мета курсу: здобуття студентами фундаментальних теоретичних знань і формування практичних навичок з питань системного аналізу організації та вибору релевантних методів її управління.
Завдання курсу:
- сформувати у студентів систематизовані і ґрунтовні знання та практичні навички щодо принципів управління організаційних систем.
- розкриття сутності аналізу організаційних систем;
- ознайомлення з характеристикою систем управління;
- розкриття сутності класифікації соціальних організацій;
- ознайомлення зі структурою управління організацією;
- розкриття основних принципів організаційного проектування;
- характеристика організаційних змін та інноваційних перетворень.
Українознавство
Українозна́вство (україні́стика або україніка) – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення економічної, політичної, соціальної, культурної, історичної проблематики України, а також життя української діаспори за кордоном.
Мета курсу – з’ясування теоретичних засад та вивчення історико-культурних особливостей українського народу, сучасних етнонаціональних процесів.
Завдання курсу:
- засвоєння студентами предмету навчальної дисципліни як інтеграційної системи знань про Україну і українців;
- з’ясування основних етапів формування соціальної структури українського етносу і нації;
- вироблення у студентів навиків орієнтуватися в проблемах сучасної етнополітики;
- опанування знань про етногенез українського народу, його етнічну територію;
- обговорення проблем сучасних етнодержавотворчих процесів.
Управління організаційними системами
Управління організаційними системами –це навчальна дисципліна, що займається розробкою і практичним застосуванням методів і моделей найбільш ефективного управління системами різного органі- заційного рівня ієрархії.
Мета курсу – вивчення можливостей практичного застосування методів управління організа- ційними системами, що функціонують в умовах невизначеності та набуття навичок їх застосування
Завдання курсу:
- з’ясувати моделі вибору організаційних критеріїв методом аналізу ієрархій;
- вироблення у студентів навиків самостійно здійснювати структурний аналіз організаційних систем;
- здобуття студентами вміння формувати альтернативи та експертні сценарії;
- засвоїти моделі стимулювання в організаційних системах;
- ознайомитися з ігровими моделями управління організаційними системами.
Управління проектами інформатизації
Управління проектами інформатизації – це навчальна дисципліна, вивчення якої базується на концепціях і поняттях теорії управління, фінансового менеджменту, організаційної поведінки, системного аналізу. Вона передбачає ґрунтовне багатовекторне вивчення майбутніми фахівцями теоретичної та методологічної бази даного напрямку діяльності.
Мета курсу – формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок з методології управління проектами, яка є перспективним напрямком розвитку теорії менеджменту і набуває все більшого поширення в усіх сферах діяльності, а також опанування відповідного інструментарію для успішного управління проектами інформатизації різних типів та видів.
Завдання курсу
- засвоїти основні теоретичні, методичні та організаційні основи проектного менеджменту;
- оволодіти методами управління проектами на всіх фазах життєвого циклу проекту;
- ознайомитися з особливостями, принципами та задачами проектного менеджменту у сфері інформатизації;
- отримати практичні навички організації, планування, контролю та регулювання процесів управління ІТ-проектами;
- навчитися застосовувати набуті знання з управління проектами при здійсненні проектів інформатизації соціально-економічний об’єктів, реінжинірингу бізнес-процесів, консалтингових проектів, пов’язаних із впровадженням інформаційних технологій.
Управління інвестиціями та інноваціями в медицині
Управління інвестиціями та інноваціями в медицині – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є принципи управління інвестиційною та інноваційною діяльністю медичного закладу в системі охорони здоров’я.
Мета курсу – оволодіння студентами сучасних методів оцінки та прогнозування інвестиційного ринку; формування практичних навичок з розробки інвестиційної та інноваційної стратегії медичного закладу; порядку підготовки та розгляду реальних інвестиційних проектів та інноваційної проектної документації; формування інвестиційного портфеля підприємства, його оцінки та оперативного управління ним.
Завдання курсу:
- ознайомити студентів з економічною сутністю інвестицій та їх місцем у системі економічних знань;
- визначити пріоритети інвестиційної політики держави, методи державного регулювання інвестиційної діяльності підприємств;
- ознайомити з методикою оцінювання та прогнозування інвестиційної привабливості підприємств.
Web-технології та Web-дизайн
Web-технології та Web-дизайн – навчальна дисципліна, яка розглядає принципи Web-програмування, а також методи їх використання при розробці Інтернет-додатків різноманітного призначення.
Мета курсу – формування високого рівня володіння сучасними Web-технологіями, набуття практичних навичок роботи при створенні Інтернет-додатків.
Завдання курсу:
- засвоєння необхідних знань з основ Web-програмування;
- формування практичних навичок щодо розробки якісних Інтернет-додатків.
Технології комп’ютерного проектування
Технології комп’ютерного проектування – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення технологій і методів проектування комп’ютерних систем за допомогою САПР.
Мета курсу – побудова моделей для опису предметної області комп’ютерного проектування систем і об’єктів управління та технологічних процесів різного призначення;
Завдання курсу:
- опанування методології та математичних основ комп’ютерного проектування;
- опанування моделей комп’ютерних систем та об’єктів управління за допомогою методів та інструментів CALS-технологій;
- розроблення інформаційного забезпечення проекту ІС з обґрунтуванням та вибором певних стандартів та СASE-засобів проектування на основі аналізу складних систем та об’єктів управління;
- формування у студентів навиків розробки раціональних методів створення та дослідження створюваних моделей, проведення їх якісне та кількісне дослідження, користування сучасними програмними пакетами САПР;
- Розв’язання найпростіших прикладних задач і створення математичних моделей, реальних об’єктів і систем за допомогою CAD/CAM/CAE.
Типові мікропроцесорні набори
Типові мікропроцесорні набори – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є архітектура мікропрограмування пристроїв з розрядною-модульної організацією на прикладі мікропроцесорного комплекту (МПК) К 1804 та сучасні методи проектування цифрових систем та засобів обчислювальної техніки на базі програмованих логічних інтегральних схем (ПЛІС).
Мета курсу – оволодіти та набути студентами знань по побудові архітектури мікропрограмування пристроїв з розрядною-модульної організацією на прикладі МПК К 1804 та проектуванню і розробки елементів і функціональних модулів цифрової техніки за допомогою ПЛІС.
Завдання курсу:
- вивчення й дослідження основних питань системно-структурного та функціонального проектування процесора на базі МПК К 1804;
- опанування знань про сучасні методи проектування цифрових систем та засобів обчислювальної техніки;
- вироблення у студентів навиків розробки цифрової техніки на інтегральних схемах з програмованою структурою;
- опанування знань студентами про сучасні методи проектування цифрових систем на ПЛІС з використання мови описання апаратури (VHDL).
- проектування та розробка елементів і функціональних модулів цифрової техніки за допомогою ПЛІС FPGA Virtex.
Моделювання інформаційних процесів
Моделювання інформаційних процесів – всебічний аналіз і моделювання систем обробки даних й інформаційних потоків на різних рівнях ієрархії, починаючи з формальних вимог до моделей і закінчуючи обробкою й аналізом результатів, з метою підвищення ефективності збирання, передачі й використання інформації в системах управління.
Мета курсу – є формування у студентів системи теоретичних знань щодо існуючих підходів та принципів моделювання інформаційних процесів та формування практичних навичок побудови й використання математичних моделей при проектуванні систем обробки даних та електронного документообігу.
Завдання курсу :
- ознайомлення з основними характеристиками інформації, принципами моделювання сигналів, каналів зв’язку та систем обробки даних;
- систематизоване подання моделей інформаційних процесів на різних рівнях ієрархії;
- набуття навичок абстрактного представлення управлінських інформаційних систем за допомогою сучасних засобів моделювання;
- формування компетенцій з проектування електронного документообігу в процесі автоматизації ділових процесів.
Функціональний аналіз
Предметом функціонального аналізу є застосування понять функціонального аналізу в інших галузях науки. Фундаментальні поняття: множини та функції.
Мета курсу – вивчення в систематизованій формі та активне засвоєння студентами основ теорії і методів розв’язування, аналізу та використання задач функціонального аналізу у широкому спектрі технічних, виробничих, економічних, соціальних та інших проблем, які виникають у процесі діяльності людини на всіх рівнях ієрархії управління виробничими, технічними та соціально-економічними процесами.
Завдання:
- подання у систематизованій формі теоретичних відомостей про методи функціонального аналізу;
- сформування практичних навичок їх застосування до розв’язування реальних виробничих, економічних, технічних і управлінських задач;
- підвищення рівня математичної і професійної підготовки майбутніх програмістів за рахунок сучасних досягнень у галузі функціонального аналізу.
Формальні моделі подання знань
Формальні моделі подання знань – навчальна дисципліна, орієнтована на вивчення основних теоретичних положень подання знань в системах штучного інтелекту та на формування практичних умінь розв’язувати задачі, пов’язані з логічним виведенням та аналізом міркувань.
Мета курсу – з’ясування теоретичних засад з основних моделей подання знань в системах штучного інтелекту, формування практичних умінь формалізувати міркування та логічно їх аналізувати, сприяння розвитку у студентів абстрактно-логічного мислення.
Завдання курсу:
- характеристика основних моделей подання знань;
- набуття студентами умінь будувати формальні моделі міркувань та застосовувати логічне виведення при розв’язуванні практичних задач;
- формування у студентів знань етапів побудови та розвитку формальної аксіоматичної теорії;
- формування у студентів навичок знаходити наслідки із заданих гіпотез та визначати гіпотези для відомих наслідків;
- набуття студентами умінь застосовувати метод резолюцій.
Теорія прийняття рішень
Теорія прийняття рішень – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія використання моделей та методів знаходження рішень при розв’язанні слабо структурованих задач, для яких частина інформації, що необхідна для їх повного і однозначного вирішення принципово відсутня.
Мета курсу – розгляд методології використання моделей та методів знаходження рішень при розв’язанні слабо структурованих задач в різних предметних галузях.
Завдання курсу:
- ознайомлення з основними етапами прийняття рішень;
- вивчення загальних підходів до прийняття рішень в умовах визначеності, невизначеності, ризику, тощо;
- ознайомлення з основними підходами до оцінки якості прийнятих рішень;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними середовищами для автоматизації процесу підтримки прийняття рішень.
СASE-технології
СASE-технології – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія проектування інформаційних систем з використанням діаграматичної мови моделювання UML та Computer Aided Software/System Engineering (CASE), як засобу аналізу, моделювання та розробки.
Мета курсу – розгляд методології проектування інформаційних систем, діаграматичної мови моделювання UML та CASE-технологій.
Завдання курсу:
- ознайомлення з методологією розробки інформаційних систем;
- вивчення діаграматичної мови моделювання UML;
- набуття практичних навичок проектування інформаційних систем з використанням CASE-технологій;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями для побудови інтелектуальних систем.
Цифрова картографія
Цифрова картографія – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія збору і підготовки географічних даних.
Мета курсу – розгляд методології збору і підготовки географічних даних.
Завдання курсу:
- ознайомлення з методами збору і попередньої обробки географічних даних;
- ознайомлення з методами впорядкування даних;
- вивчення сучасних геодезичних систем координат і картографічних проекцій;
- вивчення базових географічних перетворень;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями для побудови інтелектуальних систем.
Системи штучного інтелекту
Системи штучного інтелекту – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія побудови інтелектуальних систем.
Мета курсу – розгляд методології побудови інтелектуальних систем, а також інтелектуальних методів обробки інформації.
Завдання курсу:
- ознайомлення з основними етапами досліджень в галузі штучного інтелекту;
- вивчення призначення, загальної структури та основних типів інтелектуальних систем;
- вивчення базових підходів до розробки систем штучного інтелекту;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями для побудови інтелектуальних систем.
Освітній ступінь «магістр»
Додаткові методи вирішення задач штучного інтелекту
«Додаткові методи вирішення задач штучного інтелекту» – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методології ансамблевого навчання (ensamble learning) для передбачувальної аналітики.
Мета курсу – ознайомлення з методологією ансамблевого навчання для проектування та розробки інтелектуальних модулів мовою Python.
Завдання курсу:
- ознайомлення з принципами та сферами застосування передбачувальної аналітики;
- ознайомлення з методологією побудови моделей при ансамблевому навчанні;
- поглиблення знань з питань підвищення якості класифікаторів;
- ознайомлення з основними програмними бібліотеками мови Python для передбачувальної аналітики;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями та системами.
Проектуваня комп’ютерних систем з розподіленими базами даних
Проектуваня комп’ютерних систем з розподіленими базами даних – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методи керування розподіленими базами даних, механізми обробки запитів та оптимізації.
Мета курсу – ознайомлення з розподіленими системами управління базами даних, методами обробки інформації і технологіями керування розподіленими базами даних в цілому та її транзакціями (паралелізм і відновлення), отримання навичок реалізації РБД на базі хмарних сервісів.
Завдання курсу:
- ознайомлення з розподіленими системами управління базами даних та методами обробки інформації і технологіями керування розподіленими базами даних;
- поглиблення знань з питань, які стосуються методики проектування, функціонування, принципів і організації сучасних баз даних;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями та системами.
Сучасні технології розробки web-додатків
Сучасні технології розробки web-додатків – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є базові принципи і сучасні технології розробки web-додатків.
Мета курсу – вивчення серверної технології розробки web-додатків ASP.NET.
Завдання курсу:
- ознайомлення з базовими принципами розробки web-додатків;
- ознайомлення з сучасними технологіями розробки web-додатків, web-сервісів і web-сайтів;
- ознайомлення з користувацькими та програмними інтерфейсами web-додатків, web-сервісів і web-сайтів;
- вивчення серверної технології розробки web-додатків ASP.NET;
- підвищення інформаційної культури студентів, шляхом ознайомлення їх з сучасними інформаційними технологіями та системами.
Спеціалізовані експертні системи
Спеціалізовані експертні системи – навчальна дисципліна, предметом вивчення якої є методологія проектування спеціалізованих експертних систем та методи і засоби роботи зі знаннями.
Мета курсу – вивчення базових моделей представлення знань та принципів роботи зі знаннями, а також засобів проектування знання-орієнтовних систем, направлених на вироблення основних стратегій прийняття рішень.
Завдання курсу:
- вивчення базових моделей представлення знань та принципів роботи зі знаннями;
- вивчення методології проектування спеціалізованих експертних систем;
- ознайомлення з оболонками для створення спеціалізованих експертних систем.
Розробка корпоративних інформаційних систем
Розробка корпоративних інформаційних систем – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення основних методів та засобів проектування та розробки корпоративних інформаційних систем.
Мета курсу – сформувати необхідні теоретичні знання та професійні компетенції з методології проектування, методики впровадження та практики використання корпоративних інформаційних систем (КІС) на підприємстві.
Завдання курсу:
- формування у студентів знань про методології проектування корпоративних інформаційних систем;
- усвідомлення студентами понять «єдиний інформаційний простір підприємства», «інтерфейс роботи з КІС відповідно до ролі і прав користувача»;
- ознайомлення із найпопулярнішими у світі та в Україні тиражованими КІС;
- формування у студентів знань про архітектуру сучасних корпоративних інформаційних систем;
- оволодіння студентами технологій розв’язання економічних задач в умовах функціонування КІС;
- формування у студентів знань про механізми управління персоналом в КІС;
- оволодіння практичними уміннями роботи в КІС, оцінювання ефективності КІС;
- опанування студентами знаннями з управління матеріальними та інформаційними потоками корпорації;
- формування у студентів навичок побудови корпоративних інформаційних систем;
- вміння використовувати та адаптовувати сучасні КІС або їх окремі елементи у певній предметній галузі;
- набуття навичок користування системами SAP та КІС Галактика.
Реінжинірінг бізнес-процесів
Реінжинірінг бізнес-процесів – навчальна дисципліна, яка передбачає вивчення технологій та засобів моделювання та реінжинірингу бізнес-процесів, які використовуються в процесі управління організацією, а також придбання практичних навичок аналізу та перепроектування бізнес-процесів за допомогою сучасних програмних інструментів.
Мета курсу – сформувати необхідні теоретичні знання та професійні компетенції з аналізу та моделювання бізнес-процесів організації, їх фундаментального переосмислення для досягнення вагомих покращень у таких ключових для сучасного бізнесу показниках, як результативності, як витрати, якість, рівень обслуговування та оперативність.
Завдання курсу:
- усвідомлення студентами понять бізнес – процес організації, реінжиніринг бізнес-процесів організації;
- опанування студентами знаннями про аспекти та принципи реінжинірингу організації;
- набуття практичних навичок з моделювання та аналізу бізнес-процесів організації;
- вміння студентами характеризувати види бізнес-процесів організації;
- набуття практичних навичок з визначення та відтворення видів моделей бізнес-процесів;
- оволодіння знаннями з основних положень стандарту IDEF моделювання бізнес-процесів;
- вміння аналізувати параметри бізнес-процесів;
- набуття практичних навичок з застосовування критеріїв ефективності для оцінювання бізнес-процесу;
- здатність розробляти діаграми IDEF0, DFD, IDEF3 в нотаціях “AS IS” i “TO BE”;
- оволодіння елементарними навичками проведення функціонально-вартісного аналізу бізнес-процесу;
- оволодіння методами побудови бізнесу на принципах реінжинірингу бізнес-процесів підприємства.